دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Nicole Mockler, Judyth Sachs (auth.), Nicole Mockler, Judyth Sachs (eds.) سری: Professional Learning and Development in Schools and Higher Education 7 ISBN (شابک) : 9400708041, 9789400708051 ناشر: Springer Netherlands سال نشر: 2011 تعداد صفحات: 280 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 8 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب بازاندیشی در تمرین آموزشی از طریق تحقیق بازتابی: مقالاتی به افتخار سوزان زیرزمینی اسمیت: تدریس و تربیت معلم، سیاست آموزشی و سیاست
در صورت تبدیل فایل کتاب Rethinking Educational Practice Through Reflexive Inquiry: Essays in Honour of Susan Groundwater-Smith به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب بازاندیشی در تمرین آموزشی از طریق تحقیق بازتابی: مقالاتی به افتخار سوزان زیرزمینی اسمیت نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
سوزان زیرزمینی اسمیت یکی از تأثیرگذارترین صداها در دنیای تحقیق از پزشکان آموزشی است. او که در استرالیا ائتلاف مدارس دانشسازی برگزار میکند، از طرفداران سرسخت روشهای نوآورانه تحقیق از پزشکان با تأکید ویژه بر صدای دانشآموز و استفاده از تصاویر در ثبت دیدگاههای جوانان در مورد تجربه یادگیری است. بنابراین بسیار مناسب است که این متن منحصر به فرد در مورد تحقیق و یادگیری حرفه ای معلم به او اختصاص داده شود.
بازاندیشی تمرین آموزشی از طریق تحقیق بازتابی مجموعه مقالاتی است که مسائل معاصر را در تحقیق و اقدام پژوهی از دیدگاه نویسندگان دانشگاهی و مدرسه محور بررسی می کند. این مقالهها ابعاد عملی، سیاسی و نظری تحقیق شاغل را مورد بحث قرار میدهند و این بحث را پیش میبرند که اتخاذ رویکرد تحقیقی برای تمرین، هم بعد جداییناپذیر از کار معلمان در مدرسه مدرن است و هم برای یادگیری حرفهای مؤثر و معتبر حیاتی است. و مقالهها از کار Groundwater-Smith برای نشان دادن مزایایی که برای مدارس، معلمان و دانشآموزان حاصل میشود، زمانی که ماهیت پیچیده رابطه بین تحقیق و تمرین درک شده و در جهت تعقیب علایق دانش دموکراتیک عمل میشود، نشان میدهد.
Susan Groundwater-Smith is one of the most influential voices in the world of educational practitioner inquiry. The convener in Australia of the Coalition of Knowledge Building Schools, she is a staunch advocate of innovative methods of practitioner inquiry with a particular emphasis upon student voice and the use of images in capturing young people’s perspectives on their learning experience. So it is more than fitting that this unique text on practitioner inquiry and teacher professional learning is dedicated to her.
Rethinking Education Practice Through Reflexive Inquiry is a compilation of essays that explore contemporary issues in practitioner inquiry and action research from the perspective of both university-based and school-based authors. The essays discuss the practical, political and theoretical dimensions of practitioner inquiry, advancing the argument that the adoption of an inquiring approach to practice is both an integral dimension of teachers’ work in the modern school as well as critical to effective and authentic professional learning. And the essays draw on the work of Groundwater-Smith to demonstrate the benefits brought to bear on schools, teachers and learners when the complex nature of the relationship between inquiry and practice is understood and acted upon in pursuit of democratic knowledge interests.
Front Matter....Pages 1-1
Front Matter....Pages 9-9
Rethinking Educational Practice Through Reflexive Inquiry: An Introduction....Pages 1-8
A Self-Reflective Practitioner and a New Definition of Critical Participatory Action Research....Pages 11-29
Localisation or Globalisation? The Dynamic Variations of Action Research....Pages 31-48
Inquiry-Based Professional Learning in Educational Praxis: Knowing Why, What and How....Pages 49-60
Patterns of Partnership: Student Voice, Intergenerational Learning and Democratic Fellowship....Pages 61-75
Cooperation, Collaboration, Challenge: How to Work with the Changing Nature of Educational Audiences in Museums....Pages 77-88
Creating Spaces for Practitioner Research: Strategic Leadership to Create a Third Space for Practitioner Enquiry in an Authentic Professional Learning Community....Pages 89-104
The English Masters in Teaching and Learning: A New Arena for Practitioner Inquiry?....Pages 105-119
Front Matter....Pages 121-121
Becoming and ‘Being’ a Teacher: Understanding Teacher Professional Identity....Pages 123-138
Connecting Inquiry and Professional Learning: Creating the Conditions for Authentic, Sustained Learning....Pages 139-151
Skilling or Emancipating? Metaphors for Continuing Teacher Professional Development....Pages 153-167
Towards an Ecology of Teacher Collaboration on Research....Pages 169-181
The Insider and Outsider Model of Professional Learning....Pages 183-196
Professional Learning in an Across School Network: An Epidemic of Passion?....Pages 197-211
Extending Connections: Linking Support for Teachers Engaging in and Using Research with What Is Known About Teacher Learning and Development....Pages 213-227
Changing Teachers’ Work in Australia....Pages 229-245
Postscript: Vale Shirley Grundy....Pages 247-250
A Final Word....Pages 251-252
Back Matter....Pages 243-243