ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Design and the Social Sciences: Making Connections (Contemporary Trends Institute)

دانلود کتاب طراحی و علوم اجتماعی: ایجاد ارتباطات (موسسه گرایش های معاصر)

Design and the Social Sciences: Making Connections (Contemporary Trends Institute)

مشخصات کتاب

Design and the Social Sciences: Making Connections (Contemporary Trends Institute)

ویرایش: 1st 
نویسندگان:   
سری: Contemporary Trends Institute 
ISBN (شابک) : 0415273765, 9780415273763 
ناشر: CRC Press 
سال نشر: 2002 
تعداد صفحات: 258 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 7 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 52,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 15


در صورت تبدیل فایل کتاب Design and the Social Sciences: Making Connections (Contemporary Trends Institute) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب طراحی و علوم اجتماعی: ایجاد ارتباطات (موسسه گرایش های معاصر) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب طراحی و علوم اجتماعی: ایجاد ارتباطات (موسسه گرایش های معاصر)

علوم اجتماعی سهم مشخصی در درک و رسیدگی به مسائل طراحی، هم در طراحی محصول و سیستم و هم در طراحی محیط ساخته شده دارد. نقش روانشناسی شناختی، به ویژه ارگونومی، در فرآیند طراحی به طور سنتی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که بینش های مهمی در مورد نحوه پردازش شناختی اطلاعات توسط افراد ارائه می دهد، ابزار قدرتمندی برای طراحی محصولات، ساختمان ها و سیستم های قابل استفاده است. این کتاب به بررسی رشته‌های روان‌شناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی می‌پردازد که تکنیک‌هایی را برای بررسی روابط بین افراد و طراحی، در ارزیابی نقشی که محصولات و محیط ساخته شده در زندگی مردم ایفا می‌کنند و در تنظیم الزامات محصول بر اساس این درک ارائه می‌دهد. اینها شامل الزامات ارگونومیک کاربر، مانند قابلیت استفاده و دسترسی، و همچنین مسائل عملکردی و زیبایی شناختی است که کیفیت کلی یک طراحی را از نظر نحوه تجربه آن تعیین می کند. این به معنای نگاه کردن به ویژگی‌های کاربردی و ارگونومیکی یک طرح و فراتر رفتن از مسائل مربوط به تناسب طرح با سبک زندگی و آرزوهای کسانی است که آن را تجربه می‌کنند. این کتاب که توسط متخصصانی که در خط مقدم صنایع محصولات مصرفی کار می کنند - و همچنین توسط طراحان و نظریه پردازان کاربردی - نوشته شده است، راه های جدیدی برای درک توسعه محصول، نوآوری و طراحی را شرح می دهد. روش‌های گنجاندن جمعیت کاربر در فرآیند طراحی مورد بحث قرار می‌گیرد و مفاهیم استفاده و تجربه، به‌جای فرم‌ها و مواد، به عنوان مبنایی برای ارائه طراحی محصولات مصرفی تحت نوری کاملاً جدید عمل می‌کنند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The social sciences have a distinctive contribution to make to the understanding and handling of design issues, both in product and systems design and in the design of the built environment. The role of cognitive psychology, particularly ergonomics, to the design process has traditionally been well appreciated. Because it provides important insights into the way people process information cognitively, it is a powerful tool for the design of usable products, buildings and systems. This book explores the disciplines of social psychology, sociology and anthropology, which provide techniques for investigating the relationships between people and design, in assessing the role that products and the built environment play in peoples lives and in setting product requirements based on this understanding. These include ergonomic user requirements, such as usability and accessibility, and also functional and aesthetic issues which will determine the overall quality of a design in terms of how it is experienced. This means looking at the functional and ergonomic properties of a design and going beyond to issues relating to the fit of the design to the lifestyle and aspirations of those who experience it. Written by specialists working at the front line in the consumer product industries - as well as by designers and applied theorists - the book describes new ways of understanding product development, innovation and design. Methods for the incorporation of user population in the design process are discussed and notions of use and experience, instead of forms and materials, serve as a basis to present the design of consumer products under a totally new light.



فهرست مطالب

Book Cover......Page 1
Half-Title......Page 2
Title......Page 3
Copyright......Page 4
Contents......Page 5
Notes on contributors......Page 7
Preface......Page 15
Acknowledgements......Page 18
User-centered design process......Page 19
Design for experiencing......Page 20
Accessing experience: what people do, say and make......Page 22
Collective generativity......Page 23
Design is changing......Page 24
Bibliography......Page 25
In search of pleasure......Page 27
Usability......Page 28
Usability engineering as dehumanization......Page 29
Human factors and pleasure......Page 30
Level 3—pleasure......Page 31
Physio-pleasure......Page 32
Challenges for human factors......Page 33
Case study 1: the hairdryer user......Page 34
Case study 3: the video cassette recorder (VCR) user......Page 35
Case study 4: the CD player owner......Page 36
Developing methods and metrics for the investigation and quantification of pleasure......Page 37
Final thoughts......Page 39
References......Page 40
Making successful products and services......Page 42
Can “design and the social sciences” really make a difference in product and service success?......Page 43
Human-centered design: designing the right product......Page 46
Usability testing: designing the product right......Page 47
Designing is not just physical......Page 48
Success for academia and industry......Page 49
References......Page 50
Operational impact and cultural impact......Page 51
Accountability......Page 52
The designer as a problem-solver versus the designer as a problem identifier......Page 53
Planning and self-organization......Page 54
Objects of thought and dimensions of judgement......Page 55
A word of warning......Page 56
Note......Page 57
Introduction......Page 58
The private and the public......Page 59
References......Page 73
6 Design language......Page 75
Acknowledgements......Page 83
First move......Page 84
Hidden moves in plain sight—what design does......Page 85
Second move—the social science connection......Page 86
Behavioral prototypes......Page 88
Appearance prototypes......Page 94
Acknowledgements......Page 99
References......Page 100
Introduction......Page 101
Urban experience, its conceptualizations and representations......Page 103
Urban experience: themes and representations......Page 107
Urban experience and the design practice......Page 111
References......Page 112
Wayfinding and spatial orientation: an important design issue......Page 115
Wayfinding and spatial orientation: a historical sketch of the concept from a research perspective......Page 116
Wayfinding from a design perspective......Page 117
The content and location of wayfinding messages......Page 118
Interdisciplinarity in the design profession......Page 119
References......Page 120
Introduction......Page 121
The scope of the problem......Page 122
The role of design......Page 124
Interdisciplinary research plan......Page 125
Hypotheses and goals......Page 126
Theory......Page 127
Development of PEP through qualitative pre-study......Page 128
Three test groups......Page 129
Utility of qualitative and quantitative data for design purposes......Page 130
Focus groups/formative evaluation......Page 131
Emotional tone of the design......Page 132
Method for arriving at illustration style......Page 133
Features of the figure......Page 136
Typography......Page 137
Implications for designers......Page 138
Notes......Page 139
References......Page 140
House/Home......Page 143
Experimental ways of representing what we do as engaged practitioners......Page 147
Expanding the horizons of engaged urban anthropology and design practices......Page 150
References......Page 151
Chronology of the study......Page 153
Phase Two: Spring/Summer 1999......Page 154
Respect for the vernacular......Page 159
Object vs. human focus......Page 160
Summary......Page 161
Acknowledgement......Page 163
Introduction......Page 164
Designing as the art of translation......Page 165
Criteria and effects......Page 166
Designing as a learning process......Page 168
Discussion......Page 171
References......Page 174
Introduction......Page 176
References......Page 184
Plans and procedures......Page 185
Investigating effects of similarity......Page 186
Effects of functional similarity......Page 187
Procedural similarity......Page 190
Interface similarity......Page 191
Similarity and learning mechanisms......Page 193
Note......Page 195
References......Page 196
Performance appraisal......Page 197
Statistical Judgements......Page 199
Job performance......Page 200
The informative nature of affect......Page 203
Affective cues......Page 204
Implications in the area of design......Page 209
References......Page 210
Introduction......Page 213
Efficient design and domestic space......Page 214
The nature of housework......Page 215
The capabilities and desires of the houseworker......Page 216
Normative prescription and experience space......Page 217
References......Page 218
Technology as human......Page 220
Shared elements and interests......Page 221
Ethical aesthetics......Page 223
Social aesthetics: social science as a design profession......Page 224
References......Page 225
Personal work preferences......Page 226
Interprofessional, academic-industrial projects: “IPROS”......Page 227
Personal variations on the IPRO theme......Page 228
Project history......Page 229
Field work......Page 230
Presentation of deliverable......Page 231
Project history......Page 232
The HP IPRO Team Members......Page 233
The HP IPRO reading list......Page 234
Family study......Page 235
Self......Page 236
What sociologists bring to the table......Page 237
What designers bring to the table......Page 238
References......Page 240
Working group 1: Design and the social sciences in the university (working group leaders: Desmond Rochfort and Rosalind Sydie [report editor])......Page 241
Competitiveness and sharing......Page 242
The relationship between industry and academia......Page 243
Connections between all the disciplines......Page 244
Research strategies and goals......Page 245
Research collaboration......Page 246
Working group 4: Interdisciplinary cooperation (working group leaders: Jeanette Blomberg, Christena Nippert-Eng [report editor] and Rick Robinson)......Page 247
Recognize similarities across disciplines......Page 248
Foster project-based learning......Page 249
Preparing students for interdisciplinary work......Page 250
21 Conclusions......Page 252
Index......Page 254




نظرات کاربران