دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Patrick Colm Hogan
سری:
ISBN (شابک) : 0791423956, 9780791423950
ناشر: State Univ of New York Pr
سال نشر: 1995
تعداد صفحات: 180
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 836 کیلوبایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Literary India: Comparative Studies in Aesthetics, Colonialism, and Culture (S U N Y Series in Hindu Studies) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب هند ادبی: مطالعات تطبیقی در زیبایی شناسی، استعمار، و فرهنگ (سریال S U N Y در مطالعات هندو) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این گلچین به بررسی احتمالات یک ادبیات تطبیقی غیرارورمحوری می پردازد. مشارکتکنندگان، مطالب مختلفی از سنت ادبی هند را توضیح و تحلیل میکنند و هم توسعه بومی و هم روابط آن با غرب را بررسی میکنند. در انجام این کار، آنها از نقد فرهنگی، نظریه ادبی، زبان شناسی و هندولوژی استفاده می کنند و ایده هایی را توسعه می دهند. این کتاب با بررسی دیدگاههای هندی و غربی در مورد دغدغههای اساسی نظریه و زیباییشناسی ادبی: نویسندگی، ژانر و زبان ادبی آغاز میشود. آثار خاصی از ادبیات هند مورد بحث قرار میگیرند، و همچنین شباهتهای قابل توجه بین رمانهای رمانتیک سانسکریت قرن هشتم و نمایشنامههای متاخر شکسپیر مورد بحث قرار میگیرد. پیوندهای غیرمستقیم سنتهای نمایشی عامیانه و عامیانه آسیایی با تئاتر حماسی برتولت برشت. توازی مخالفی که کیم کیپلینگ و گورای تاگور را مشخص می کند. تغییرات پیشنهادی در موضوع تبعید در سینمای معاصر هند و نمایشنامههای سوفوکل تبانی. کتاب با بررسی مجدد نظریه پسااستعماری با تکیه بر منابع هندی و اروپایی به پایان می رسد.
This anthology explores the possibilities of a non-Eurocentric comparative literature. Contributors explain and analyze a variety of material from the Indian literary tradition, examining both its indigenous development and its relations with the West. In doing this, they draw upon and develop ideas from cultural criticism, literary theory, linguistics, and Indology. This book begins with an examination of Indian and Western views on basic concerns of literary theory and aesthetics: authorship, genre, and literary language. Specific works of Indian literature are discussed, as are the striking similarities between eighth-century Sanskrit romances and Shakespeare's late plays; the indirect links of Asian folk and popular dramatic traditions with Bertolt Brecht's epic theater; the oppositional parallelism that marks Kipling's Kim and Tagore's Gora; the suggestive variations on the theme of exile in contemporary Indian cinema and Sophocles' Theban plays. The book ends with a re-consideration of post-colonial theory drawing on both Indian and European sources.