ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Exceptional Language Development in Down Syndrome: Implications for the Cognition-Language Relationship (Cambridge Monographs and Texts in Applied Psycholinguistics)

دانلود کتاب رشد استثنایی زبان در سندرم داون: پیامدهایی برای رابطه شناخت و زبان (تنگنگ‌ها و متون کمبریج در روان‌شناسی کاربردی)

Exceptional Language Development in Down Syndrome: Implications for the Cognition-Language Relationship (Cambridge Monographs and Texts in Applied Psycholinguistics)

مشخصات کتاب

Exceptional Language Development in Down Syndrome: Implications for the Cognition-Language Relationship (Cambridge Monographs and Texts in Applied Psycholinguistics)

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Cambridge Monographs and Texts in Applied Psycholinguistics 
ISBN (شابک) : 0521369665, 9780521361675 
ناشر: Cambridge University Press 
سال نشر: 1995 
تعداد صفحات: 369 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 8 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 45,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 14


در صورت تبدیل فایل کتاب Exceptional Language Development in Down Syndrome: Implications for the Cognition-Language Relationship (Cambridge Monographs and Texts in Applied Psycholinguistics) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب رشد استثنایی زبان در سندرم داون: پیامدهایی برای رابطه شناخت و زبان (تنگنگ‌ها و متون کمبریج در روان‌شناسی کاربردی) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب رشد استثنایی زبان در سندرم داون: پیامدهایی برای رابطه شناخت و زبان (تنگنگ‌ها و متون کمبریج در روان‌شناسی کاربردی)

فراگیری زبان پیشرفته با وجود نقص ذهنی جدی امکان پذیر است. این نتیجه ای است که در پایان یک مطالعه کامل در مورد زبان یک زن بزرگسال مبتلا به سندرم داون به دست آمده است که گرامر بیانی و دریافتی تقریباً عادی را نشان می دهد. این مورد که در این کتاب ارائه شده است با تعداد کمی از موارد استثنایی دیگر رشد زبان در عقب ماندگی ذهنی مقایسه شده است. یافته‌ها استدلال‌های قوی علیه این ادعا هستند که اکتساب دستور زبان توسط دستاوردهای شناختی غیرزبانی قبلی تعیین می‌شود. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مقایسه با سایر مشاهدات در آسیب‌شناسی زبان (کودکان دارای اختلال زبان خاص، سندرم‌های آفازی، سندرم‌های دژنراتیو، زوال عقل) نشان می‌دهد که دانش زبانی شامل ماژول‌های مستقل اما متقابل است. این داده‌ها همچنین استدلال‌های جالبی را به نفع مفهوم رشد دستوری به‌عنوان آشکار شدن تدریجی گرایش‌های ذاتی گونه‌های خاص ارائه می‌کنند، و بدون شک این کتاب برای محققان و دانش‌آموزان پیشرفته در رشد زبان، آسیب‌شناسی روانی رشد و آموزش ویژه جذاب خواهد بود.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Advanced language acquisition is possible in spite of serious mental handicap. This is the conclusion reached at the end of a thorough study of the language of a Down syndrome adult woman, exhibiting virtually normal expressive and receptive grammar. This case, presented in this book, is compared to a small number of other exceptional cases of language development in mental retardation. The findings are powerful arguments against the claim that the acquisition of grammar is determined by prior nonlinguistic cognitive achievements. Moreover, data analysis and comparison with other observations in language pathology (specific language impaired children, aphasic syndromes, degenerative syndromes, dementias) suggest that linguistic knowledge consists of independent but interacting modules. These data also supply interesting arguments in favor of a conception of grammatical development as the gradual unfolding of innate species-specific dispositions, and undoubtedly this book will appeal to researchers and advanced students in language development, developmental psychopathology and special education.



فهرست مطالب

Contents

Foreword by Neil O\'Connor page ix Acknowledgments xii

1 Introduction 1

2 Language development in Down syndrome 3

2.1 Language-related deficiencies in Down syndrome 3

2.2 Language development in Down syndrome 6

2.3 Karyotype and behavioral variability 13

2.4 Cerebral specialization 14

3 Exceptional language development in mentally handicapped individuals 19

3.1 Exceptional written language development in Down syndrome 23

3.2 Hyperlinguistic mentally retarded adolescents with Williams syndrome 25

3.3 Hydrocephalic mentally retarded subjects with exceptional language capabilities 27

3.4 Hyperlinguistic mentally retarded subjects from other etiologies 28

3.5 Dissociative tendencies in the language of typical mentally retarded subjects 31

3.6 Conclusions 43

4 Cognition-language relationships and modularity issues 51

4.1 Piagetian and other “cognition drives grammar” hypotheses 52

4.2 Chomsky’s point of view 58

4.3 Language modularity and general modularity theory 63

5 A case study 70

5.1 The subject 70

5.2 General procedure 71

5.3 Conceptual rationale 72

5.4 Oral language assessment 73

5.5 Metalinguistic ability 16

Contents

Foreword by Neil O\'Connor page ix Acknowledgments xii

1 Introduction 1

2 Language development in Down syndrome 3

2.1 Language-related deficiencies in Down syndrome 3

2.2 Language development in Down syndrome 6

2.3 Karyotype and behavioral variability 13

2.4 Cerebral specialization 14

3 Exceptional language development in mentally handicapped individuals 19

3.1 Exceptional written language development in Down syndrome 23

3.2 Hyperlinguistic mentally retarded adolescents with Williams syndrome 25

3.3 Hydrocephalic mentally retarded subjects with exceptional language capabilities 27

3.4 Hyperlinguistic mentally retarded subjects from other etiologies 28

3.5 Dissociative tendencies in the language of typical mentally retarded subjects 31

3.6 Conclusions 43

4 Cognition-language relationships and modularity issues 51

4.1 Piagetian and other “cognition drives grammar” hypotheses 52

4.2 Chomsky’s point of view 58

4.3 Language modularity and general modularity theory 63

5 A case study 70

5.1 The subject 70

5.2 General procedure 71

5.3 Conceptual rationale 72

5.4 Oral language assessment 73

5.5 Metalinguistic ability 16

Contents

5.6 Written language assessment 176

5.7 Cerebral hemispheric specialization 180

5.8 Relevant nonlinguistic data 187

6 Theoretical discussion 210

6.1 Exceptional and nonexceptional language development in mental handicap 210

6.2 Rejecting a simple teaching-learning explanation 212

6.3 Rejecting a global developmental cognitive explanation 219

6.4 Modularity and dissociations 220

6.5 Explaining exceptional language development in persons with mental retardation 228

7 General conclusions 267

Appendixes Appendix 1: Speech excerpts 269

Appendix 2: English translation of the speech turns used in the linguistic analysis 274

Appendix 3: List of active and passive sentences 277

Appendix 4: List of sentences with relative subordinates 280

Appendix 5: List of sentences with causative and temporal subordinates 283

Appendix 6: List of coreferential paragraphs 287

Appendix 7: Reading material 290

Appendix 8: Written text and dictation 293

Appendix 9: Visuographic testing 294

References 299

Index 341




نظرات کاربران