دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Bradd Shore
سری:
ISBN (شابک) : 0195095979, 9780195126624
ناشر: Oxford University Press
سال نشر: 1996
تعداد صفحات: 447
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 9 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Culture in Mind: Cognition, Culture, and the Problem of Meaning به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب فرهنگ در ذهن: شناخت، فرهنگ و مسئله معنا نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
علیرغم اهمیت شناخته شده تنوع فرهنگی در درک دنیای مدرن، علم نوظهور روانشناسی شناختی برای مدلهای خود از نحوه تفکر ما بیشتر بر روانشناسی تجربی، عصببیولوژی و علوم رایانه تکیه کرده است تا انسانشناسی فرهنگی. در این کتاب جدید هیجانانگیز، براد شور، انسانشناس، اولین مطالعه را ایجاد کرده است که چندفرهنگگرایی را به روانشناسی شناختی مرتبط میکند و به بررسی رابطه پیچیده بین فرهنگ در نهادهای عمومی و بازنماییهای ذهنی میپردازد. با این کار، او به روشی کاملاً جدید به این سؤال قدیمی پاسخ می دهد که آیا انسان ها اساساً از نظر روانی یکسان هستند، مستقل از فرهنگ ها، یا اساساً به دلیل تفاوت های فرهنگی متنوع هستند. نیمه اول کتاب بر مدلهای فرهنگی، از آیینهای بومیان استرالیایی و بازیهای کمدی ساموایی، تا زمینهای آشناتر، از جمله مطالعه بیسبال به عنوان یک الگوی فرهنگی برای آمریکاییها، تأکید دارد. در طول راه، نویسنده نور جدید و بدیعی را بر بسیاری از مؤسسات آشنا، از برنامههای درسی آموزشی و مراکز خرید تا مبلمان مدولار و داستانهای سایبرپانک میتاباند. این مشاهدات سپس با تحولات نظری در زبانشناسی، نشانهشناسی و عصبشناسی مرتبط میشوند و رویکرد جدید جسورانهای برای درک نقش فرهنگ در معناسازی روزمره ایجاد میکنند. نویسنده استدلال میکند که فرهنگ باید تا حدی جزء ذاتی ذهن انسان در نظر گرفته شود که بیشتر روانشناسان و حتی بسیاری از انسانشناسان آن را تشخیص ندادهاند. این موقعیت جدید مدلهای فرهنگی برای روانشناسان، انسانشناسان، زبانشناسان، و فیلسوفان و هر کسی که به موضوعات تنوع فرهنگی، چندفرهنگیگرایی یا به طور کلی علوم شناختی علاقهمند است، خواندنی جذاب خواهد کرد.
Despite the recognized importance of cultural diversity in understanding the modern world, the emerging science of cognitive psychology has relied far more on experimental psychology, neurobiology, and computer science than on cultural anthropology for its models of how we think. In this exciting new book, anthropologist Bradd Shore has created the first study linking multi-culturalism to cognitive psychology, exploring the complex relationship between culture in public institutions and in mental representations. In so doing, he answers in a completely new way the age old question of whether humans are basically the same psychologically, independent of cultures, or basically diverse because of cultural differences. The first half of the book emphasizes cultural models, from Australian Aboriginal rituals and Samoan comedy skits, to more familiar terrain, including a study of baseball as a cultural model for Americans. Along the way, the author sheds new and novel light on many familiar institutions, from educational curricula and shopping malls to modular furniture and cyberpunk fiction. These observations are then linked to theoretical developments in linguistics, semiotics, and neuroscience, creating a bold new approach to understanding the role of culture in everyday meaning making. The author argues that culture must be considered an intrinsic component of the human mind to a degree that most psychologists and even many anthropologists have not recognized. This new position of cultural models will make absorbing reading for psychologists, anthropologists, linguists, and philosophers, and to anyone interested in the issues of cultural diversity, multiculturalism, or cognitive science in general.
Front Cover ......Page 1
Title Page ......Page 4
Copyright......Page 5
Dedication ......Page 6
Acknowledgments......Page 8
Contents......Page 12
Foreword Jerome Bruner......Page 14
I THE PROBLEM OF CULTURE IN MIND......Page 20
Introduction......Page 22
1. The Psychic Unity Muddle......Page 34
2. Rethinking Culture as Models......Page 61
II THE COGNITIVE LANDSCAPE OF MODERNITY......Page 92
3. Mind Games: Cognitive Baseball......Page 94
4. Playing with Rules: Sport at the Borderlands of Time and Space......Page 120
5. Interior Furnishings: Scenes from an American Foundational Schema......Page 135
6. The Neuromantic Frame of Mind......Page 155
III RETHINKING "PRIMITIVE CLASSIFICATION"......Page 184
7. Totem as Practically Reason: Revisiting the Rationality Debate......Page 186
8. Kwakiutl Animal Symbolism: Food for Thought......Page 207
IV DREAMTIME LEARNING......Page 224
9. Dreamtime Learning, Inside-Out: The Narrative of the Wawilak Sisters......Page 226
10. Dreamtime Learning, Outside-ln: Murngin Age-Grading Rites......Page 255
V THE PROBLEM OF MULTIPLE MODELS......Page 282
11. Tropic Landscapes: Alternative Spatial Models in Samoan Culture......Page 284
12. When Models Collide: Cultural Origins of Ambivalence......Page 303
VI CULTURE IN MIND......Page 328
13. Culture and the Problem of Meaning......Page 330
14. Analogical Transfer and the Work of Culture......Page 362
Epilogue: The Ethnographic Mind......Page 393
Bibliography......Page 402
Name Index......Page 432