ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب The Social Dimension, Volume 2: European Developments in Social Psychology (European Studies in Social Psychology (No. 8))

دانلود کتاب بعد اجتماعی، جلد 2: تحولات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (مطالعات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (شماره 8))

The Social Dimension, Volume 2: European Developments in Social Psychology (European Studies in Social Psychology (No. 8))

مشخصات کتاب

The Social Dimension, Volume 2: European Developments in Social Psychology (European Studies in Social Psychology (No. 8))

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: European Studies in Social Psychology (No. 8) 2 
ISBN (شابک) : 9780511759154, 9780521283878 
ناشر: Cambridge University Press 
سال نشر: 1984 
تعداد صفحات: 387 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 54,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 18


در صورت تبدیل فایل کتاب The Social Dimension, Volume 2: European Developments in Social Psychology (European Studies in Social Psychology (No. 8)) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب بعد اجتماعی، جلد 2: تحولات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (مطالعات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (شماره 8)) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب بعد اجتماعی، جلد 2: تحولات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (مطالعات اروپایی در روانشناسی اجتماعی (شماره 8))

دو جلد بعد اجتماعی یک بررسی جامع از تحولات عمده در روانشناسی اجتماعی است که در دهه های بسیار فعال دهه 1970 و 1980 در اروپا رخ داده است. هدف آنها جلب تنوع و سرزندگی این رشته، تاکید بر تاکید روزافزون بر تحلیل‌های کاملا اجتماعی پدیده‌های روان‌شناختی اجتماعی - از این رو "بعد اجتماعی" - و ارائه منبع ارزشمندی برای محققان در آینده است. اگر چه از نظر دامنه جامع، مجلدات به سبک رسمی یک کتاب راهنمای مرجع نوشته نشده اند. در عوض، از نویسندگان سی و سه فصل، که از بیش از دوازده کشور عمدتاً اروپایی و همه متخصصان در زمینه‌های خودشان استخراج شده‌اند، دعوت شده‌اند تا دیدگاه‌های اجمالی شخصی خود را از موضوعات روان‌شناسی اجتماعی که فعالانه روی آن کار می‌کنند، ارائه دهند. هر دو جلد در سه بخش اصلی سازماندهی شده اند. جلد 1 به رشد اجتماعی کودک، ارتباطات و روابط بین فردی و واقعیت اجتماعی، فرآیندهای گروهی و روابط بین گروهی می پردازد. این کار بلندپروازانه خلاصه و ارزیابی متمایز و در عین حال معتبری از نقاط رشد روانشناسی اجتماعی در اروپا ارائه کرده است که نه تنها روانشناسان اجتماعی، بلکه بسیاری از خوانندگان رشته های مرتبط را مورد توجه و تاثیر قرار خواهد داد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The two volumes of The Social Dimension present a comprehensive survey of the major developments in social psychology which took place in Europe during the very active 1970s and 1980s. They aim to capture the diversity and vitality of the discipline, stress the growing emphasis on fully social analyses of social psychological phenomena - hence 'the social dimension' - and to provide a valuable resource for researchers in the future. Although comprehensive in scope, the volumes are not written in the formal style of a reference handbook. Instead, the authors of the thirty-three chapters, drawn from more than a dozen mainly European countries and all experts in their own fields, were invited to present their own personal overviews of the issues in social psychology on which they were actively working. Both volumes are organized into three main Parts. Volume 1 is concerned with the social development of the child, interpersonal communication and relationships, and the social reality, group processes, and intergroup relations. This ambitious enterprise has produced a distinctive yet authoritative summary and evaluation of the growth points of social psychology in Europe which will interest and influence not only social psychologists but many readers from related disciplines.



فهرست مطالب

Cover......Page 1
Frontmatter......Page 2
Contents......Page 6
Contributors......Page 17
PART IV - Representations of social reality......Page 20
18 - Attitudes in a social context......Page 22
1 Preference and choice......Page 23
2 Attitudinal differences......Page 25
3 Selectivity and salience......Page 26
4 Evaluative and descriptive language......Page 29
5 Polarization of judgments of attitude statements......Page 30
6 Positivity and normality vs. negativity and deviance......Page 32
7 Conclusions......Page 34
References......Page 35
19 - Social dimensions of attribution......Page 38
1 Four social dimensions of attribution......Page 39
2 Foundations of a theory of social attribution......Page 44
3 Empirical evidence for social attribution......Page 49
4 Conclusion: a tentative theory of social attribution......Page 56
References......Page 59
20 - The historical dimension of social psychology: the case of unemployment......Page 64
1 The social psychological effects of unemployment......Page 66
2 The industrial revolution of the 1980s......Page 69
3 The Protestant work ethic......Page 71
4 The language and conceptualization of unemployment......Page 75
References......Page 81
21 - Rationality and social control in orthodox systems......Page 84
1 Introduction......Page 85
2 The concept of ideological `orthodoxy'......Page 88
3 Some remarks about influence, authority and social representations of the group in an orthodox system......Page 92
4 Religious orthodoxy and the norms of `generic' rationality......Page 96
5 Religious orthodoxy and the effects of specific scientific information......Page 99
6 Conclusion......Page 102
References......Page 103
22 - Political ideology: social psychological aspects......Page 105
1 Personality and ideology......Page 108
2 The social creation of `extremism'......Page 114
3 Ideology and ambivalence......Page 120
References......Page 124
PART V - Group processes......Page 130
1 The nonsense group tradition......Page 132
2 An outline of the study of group decision making......Page 135
3 Group polarization: theoretical accounts......Page 142
4 The study of social groups......Page 150
References......Page 152
1 Two models of social influence......Page 157
2 The theory of consistency......Page 160
3 The social context of minority influence......Page 164
4 Minority influence and social identification......Page 169
5 Conclusion......Page 172
References......Page 173
1 Introduction: what is a psychological group?......Page 177
2 Social categorization and the external designation of group membership......Page 179
3 An identity theory of the group......Page 185
4 Psychological group formation as a process of identification......Page 189
5 Conclusion......Page 194
References......Page 195
PART VI - Intergroup relations......Page 198
26 - The social psychology of intergroup relations and categorical differentiation......Page 200
1 The process of categorization in quantitative judgments......Page 201
2 Categorization in social stereotypes......Page 202
3 Categorization and discrimination......Page 204
4 Social categorization and identity......Page 205
5 Categorical differentiation......Page 206
References......Page 217
27 - Intergroup differences in group perceptions......Page 219
1 Social categorization and social identity: cognitive and motivational principles......Page 220
2 Social identity and stability......Page 223
3 Strategies in group descriptions and evaluations......Page 230
4 Social competition and social cooperation......Page 233
References......Page 236
28 - The individual and social functions of sex role stereotypes......Page 238
1 Social stereotypes and sex role stereotypes......Page 239
2 Social attribution and sex role stereotypes......Page 249
3 The differentiation function of social stereotypes......Page 251
4 Conclusions......Page 256
References......Page 259
29 - The role of similarity in intergroup relations......Page 262
1 Theoretical perspectives......Page 263
2 The empirical evidence......Page 268
3 Conclusions......Page 276
References......Page 280
1 Introduction......Page 283
2 Distribution: a problem common to social psychology and political economy......Page 289
3 Conclusion......Page 300
References......Page 301
1 The balance between intergroup and interpersonal exchange: experimental work......Page 305
2 Field studies of negotiation......Page 313
3 Arbitration: interpersonal irresponsibility......Page 320
4 Conclusions......Page 324
References......Page 325
32 - Second language acquisition: the intergroup theory with catastrophic dimensions......Page 327
1 Language and ethnicity......Page 330
2 Ethnolinguistic identity theory......Page 331
3 The intergroup theory of second language learning......Page 334
4 The intergroup theory of second language acquisition: a cusp catastrophe model of `intermediates'......Page 338
5 Conclusions......Page 348
References......Page 350
33 - Intergroup relations, social myths and social justice in social psychology......Page 354
1 The psychological power of social myths in intergroup relations......Page 355
2 Private and public morality......Page 362
3 Conclusion......Page 371
References......Page 373
Subject index......Page 376
Author index......Page 380




نظرات کاربران