دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Kathrin Glüer-Pagin
سری:
ISBN (شابک) : 3050033452, 9783050033457
ناشر: Akademie Verlag
سال نشر: 1999
تعداد صفحات: 248
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 4 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Sprache und Regeln: Zur Normativitat von Bedeutung به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب زبان و قواعد: در مورد هنجاری بودن معنا نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این اثر به یک مشکل اصلی در فلسفه مدرن زبان می پردازد. با «ویتگنشتاین» کریپکه، فلسفه زبان شعار جدیدی دریافت کرد: معنا هنجاری است. این حقیقت که زبان طبیعی نیست، بلکه متعارف است، از زمان سفسطه یونان به این شاخه از فلسفه بدیهی بوده است. با این حال، اگر دیدگاه ویتگنشتاین در مورد معنای زبانی را با استفاده از عبارات زبانی تعیین کنیم، به سرعت به این نظریه منتهی میشود که «قواعد» استفاده از چنین عباراتی هستند که معنای آنها را تعیین میکنند، که - به عبارت دیگر - تعیین کنید چه چیزی درست تر و چه چیزی استفاده نادرست است. حقیقت گرایی باستانی که به عنوان یک تز هنجاری مجدداً تدوین شد، اجماع گسترده ای در مناقشه کنونی یافت و فیلسوفان زبان با گرایش های مختلف را متحد کرد. در برخورد با دامت، کریپکه، مک داول، پاتنم و ویتگنشتاین، در میان دیگران، کاترین گلوئر نه تنها به این نتیجه میرسد که این اجماع به دلیل درک متفاوتی از هنجارگرایی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، او استدلال می کند که تقریباً همه چیز در مورد خود تز هنجارگرایی اشتباه است. بر اساس درک غیر تقلیلآمیز معنا و غرضورزی، که تا حدی مبتنی بر فلسفه دیویدسون است، نشان داده میشود که هنجارها یا قواعد در «دایره» ابتدایی مفاهیم غرضی قرار نمیگیرند. در بررسی این سؤالات، فلسفه زبان، نظریه کنش و فلسفه ذهن به طور جدایی ناپذیری پیوند خورده اند.
Die Arbeit wendet sich einem zentralen Problem der Modernen Sprachphilosophie zu. Mit Kripkes 'Wittgenstein' hat die Sprachphilosophie einen neuen Slogan erhalten: Beudeutung ist normativ. Dass die Sprache nicht naturlich, sondern konventionell sei, gehort dabei seit der griechischen Sophistik zu den Binsenweisheiten dieses Zweigs der Philosophie. Sehen wir jedoch mit Wittgenstein sprachliche Bedeutung als durch den Gebrauch sprachlicher Ausdrucke bestimmt an, wird daraus schnell die These, es seien die 'Regeln' fur den Gebrauch solcher Ausdrucke, die deren Bedeutung bestimmen, die - mit anderen Worten - bestimmen, was korrekter und was inkorrekter Gebrauch ist. Als Normativthese reformuliert, findet die antike Binsenweisheit so auch in der aktuellen Kontroverse breiten Konsens, eint sie Sprachphilosophen unterschiedlicher Couleur. In Auseinadnersetzung u.a. mit Dummett, Kripke, McDowell, Putnam und Wittgenstein arbeitet Kathrin Gluer nicht nur heraus, dass dieser Konsens aufgrund der Unterschiedlichkeit der dabei in Anspruch genommenen Normativitatsverstandnisse ein scheinbarer isr. Daruber hinaus argumentiert sie, an der Normativitatsthese selbst sei so gut wie alles falsch. Auf der Grundlage eines teilweise an der Philosophie Davidsons orientierten nicht-reduktiven Verstandnisses von Bedeutung und Intentionalitat zeige sich vielmehr, dass Normen oder Regeln nicht in den elementaren "Zirkel" intentionaler Begriffe gehoren. Bei der Untersuchung dieser Fragen erweisen sich Sprachphilosophie, Handlungstheorie und Philosophie des Geistes als untrennbar miteinander verbunden.