ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Ambrose and John Chrysostom: Clerics between Desert and Empire

دانلود کتاب Ambrose and John Chrysostom: روحانیون بین صحرا و امپراتوری

Ambrose and John Chrysostom: Clerics between Desert and Empire

مشخصات کتاب

Ambrose and John Chrysostom: Clerics between Desert and Empire

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 0199596646, 9780199596645 
ناشر: Oxford University Press, USA 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 316 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 1 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 7


در صورت تبدیل فایل کتاب Ambrose and John Chrysostom: Clerics between Desert and Empire به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب Ambrose and John Chrysostom: روحانیون بین صحرا و امپراتوری نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب Ambrose and John Chrysostom: روحانیون بین صحرا و امپراتوری

J. H. W. G. Liebeschuetz شخصیت ها و مشاغل مربوط به دو تن از بزرگ ترین پدران مسیحی اولیه، Ambrose و John Chrysostom را با هم مقایسه می کند. در حالی که آمبروز سیاستمدار زندگی خود را به عنوان ستونی از نظام غربی به پایان رساند، کریزوستوم، ایده آلیست صریح، در تبعید درگذشت. با این حال، دیدگاه‌ها و آرمان‌های آنها به طرز شگفت‌انگیزی مشابه بود: هر دو اسقف به نقش اجتماعی کلیسا توجه داشتند، هر دو از مخالفان مصمم آنچه بدعت آریایی می‌نامیدند بودند، و هر یک پیروان اختصاصی را در میان جماعت شهری خود جذب کردند. لیبشوتز استدلال می کند که این شباهت به دلیل تأثیر یکی بر دیگری نبود، بلکه نتیجه مشارکت آنها در فرهنگ مسیحی بود که شکاف بین بخش شرقی (بزانس بعد) و بخش غربی امپراتوری روم را در بر می گرفت. جنبش رهبانی در سراسر کتاب به‌عنوان تأثیر مهمی بر مردان و شاید به‌عنوان پویاترین تحول در فرهنگ مسیحی قرن چهارم مطرح است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

J. H. W. G. Liebeschuetz compares the personalities and the respective careers of two of the greatest of the early Christian Fathers, Ambrose and John Chrysostom. While the statesmanlike Ambrose ended his life as a pillar of the Western establishment, Chrysostom, the outspoken idealist, died in exile. However, their views and ideals were remarakably similar: both bishops were concerned with the social role of the Church, both were determined opponents of what they called the Arian heresy, and each attracted a dedicated following among his urban congregation. This similarity, Liebeschuetz argues, was due not to the influence of one on the other, but was a consequence of their participation in a Christian culture which spanned the divide between the Eastern (later Byzantine) and Western parts of the Roman Empire. The monastic movement figures throughout the book as an important influence on both men and as perhaps the most dynamic development in the Christian culture of the fourth century.



فهرست مطالب

Cover......Page 1
Contents......Page 8
Abbreviations......Page 12
Introduction......Page 14
I. BACKGROUND AND FORERUNNERS......Page 20
(i) Sexual purity in the Graeco-Roman world......Page 22
(ii) ‘The care of the self ’ in the early Empire......Page 25
(iii) The development of Christian asceticism......Page 36
(iv) Christian asceticism becomes a mass movement and institutionalized: the role of Antony......Page 47
(i) Republic and Early Empire......Page 56
(ii) Church and State: a new situation and a new problem......Page 61
(iii) A loyal opposition......Page 65
II. AMBROSE......Page 68
(i) Life and letters......Page 70
(ii) Ambrose and the ascetic movement......Page 76
(iii) Ambrose on virgins and widows......Page 79
(iv) Ambrose, preacher and champion of the Nicene cause......Page 86
(i) De officiis ministrorum......Page 90
(ii) The Apologies for David......Page 93
(i) The conflict over the use of a basilica......Page 98
(ii) Ambrose and the massacre at Thessalonica......Page 102
(iii) The significance of the affairs of the Altar of Victory and the synagogue of Callinicum......Page 104
III. CHRYSOSTOM......Page 108
(i) The Syrian tradition of asceticism......Page 110
(ii) Urban and extra-urban asceticism......Page 118
(iii) Monks and education......Page 122
(i) Chrysostom on himself......Page 126
(ii) Pseudo-Martyrius......Page 127
(iii) Palladius......Page 129
(iv) Socrates: was Chrysostom for some time associated with Euagrius, son of Pompeianus?......Page 130
(i) When was Chrysostom born?......Page 137
(ii) Education and conversion to ascetic life......Page 139
(i) Literary works and sermons: two genres......Page 146
(ii) Adversus oppugnatores vitae monasticae......Page 154
(iii) De sancto Babyla, contra Iulianum et gentiles......Page 161
(iv) Ascetic writings addressed to women: on widows and virgins......Page 165
(v) Chrysostom’s advice to male ascetics......Page 171
(vi) Penitence and contrition......Page 174
(i) Themes......Page 179
(ii) Provenance and date of De sacerdotio......Page 181
(iii) Chrysostom backs into the priesthood: nolo episcopari......Page 184
(iv) Monasticism in De sacerdotio and later......Page 186
(i) On women and marriage......Page 190
(ii) The date and provenance of Homily 11 and some other homilies on Ephesians......Page 194
(i) Chrysostom as a preacher......Page 198
(ii) Creation of an identity was the result, not the purpose, of preaching......Page 203
(iii) Positive recommendations......Page 207
(iv) Negatives and prohibitions......Page 209
(v) The education of children......Page 211
(vi) The Stoic programme with a difference......Page 216
(vii) The impact of Chrysostom’s sermons......Page 217
(i) Vainglory (omitted)......Page 218
(ii) The Church in a civic emergency: Chrysostom during the Riot of the Statues......Page 222
14. Chrysostom on Church and State......Page 229
(i) Bishop of the imperial residence......Page 237
(ii) The Gainas affair......Page 240
(iii) The ups and downs of Chrysostom’s relationship with Eudoxia up to the Synod of the Oak......Page 244
(iv) Eudoxia and the fall of Chrysostom......Page 247
(v) Why did Arcadius turn against Chrysostom?......Page 251
(vi) Did Chrysostom contemplate resistance after the Synod of the Oak?......Page 254
(vii) Chrysostom and Eudoxia: recall and final exile......Page 257
IV. CONCLUSION......Page 262
(i) Similarities and differences......Page 264
(ii) Ambrose and Chrysostom on priestly duties: De sacerdotio and De officiis ministrorum......Page 267
(iii) Ambrose and Chrysostom on rulers and penitence: the homilies In Oziam and the Apologies for David......Page 269
(iv) Why did Ambrose succeed and Chrysostom fail?......Page 270
(v) Was Chrysostom influenced by Ambrose?......Page 274
17. The Long-Term Influence of Ambrose and Chrysostom......Page 278
Bibliography......Page 290
B......Page 310
C......Page 311
H......Page 312
M......Page 313
P......Page 314
V......Page 315
Z......Page 316




نظرات کاربران