دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Tejumola Olaniyan
سری:
ISBN (شابک) : 0195094069, 9781423735724
ناشر: Oxford University Press, USA
سال نشر: 1995
تعداد صفحات: 209
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 11 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Scars of Conquest Masks of Resistance: The Invention of Cultural Identities in African, African-American, and Caribbean Drama به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب اسکارهای فتح نقاب های مقاومت: اختراع هویت های فرهنگی در درام آفریقایی، آفریقایی-آمریکایی و کارائیب نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این اثر اصلی درک ما را از درام دیاسپورای انگلیسی زبان آفریقایی بازتعریف و گسترش می دهد. نویسنده با نگاهی دقیق به آثار امیری باراکا، برندگان جایزه نوبل، وول سویینکا و درک والکات، و نتوزاک شانگ، معتقد است که تغییر شکل خود فرهنگی جمعی در درام سیاه از تلاقی پیچیده سه گفتمان سرچشمه می گیرد: اروپامحور، افرامحور، و پسافروسنتریک. اولانیان با قاطعیت زمینه های مبارزه فرهنگی را ترسیم می کند و بر موقعیتی خاص تأکید می کند که از نمایش سیاه چهره تا کارناوال ترینیداد، از زیبایی شناسی سیاه تا تئاترهای آگاهی سیاه آفریقای جنوبی و بحث های علمی در مورد (عدم) وجود درام آفریقایی. حقارت فرمهای اجرای سیاهپوستان اغلب کوتاهنویسی برای تبعیت از فرهنگ سیاهپوست و جسمانی است. اولانیان با استناد به بینشهای نظریه و مطالعات فرهنگی معاصر و ارائه خوانشهای دقیق از نویسندگان فوق، نشان میدهد که چگونه آنها رابط بین فضای افرامرکزی و فضای رهاییبخش پسا افرامرکزی را اشغال میکنند، جایی که تفاوتهای تئاتری-فرهنگی سیاه را میتوان بهعنوان یک سایت چندگانه در نظر گرفت. اصطلاحات: نژاد، طبقه، جنسیت، ژانر و زبان.
This original work redefines and broadens our understanding of the drama of the English-speaking African diaspora. Looking closely at the work of Amiri Baraka, Nobel prize-winners Wole Soyinka and Derek Walcott, and Ntozake Shange, the author contends that the refashioning of the collective cultural self in black drama originates from the complex intersection of three discourses: Eurocentric, Afrocentric, and Post-Afrocentric. From blackface minstrelsy to the Trinidad Carnival, from the Black Aesthetic to the South African Black Consciousness theatres and the scholarly debate on the (non)existence of African drama, Olaniyan cogently maps the terrains of a cultural struggle and underscores a peculiar situation in which the inferiorization of black performance forms is most often a shorthand for subordinating black culture and corporeality. Drawing on insights from contemporary theory and cultural studies, and offering detailed readings of the above writers, Olaniyan shows how they occupy the interface between the Afrocentric and a liberating Post-Afrocentric space where black theatrical-cultural difference could be envisioned as a site of multiple articulations: race, class, gender, genre, and language.
Contents......Page 12
Introduction......Page 16
I: Contingent "Origins"......Page 22
1. Agones: The Constitution of a Practice......Page 24
A Colonialist Discourse......Page 25
A Counterhegemonic Discourse......Page 31
A Post-Afrocentric Discourse......Page 39
2. Difference, Differently......Page 42
The Expressive and the Performative......Page 43
Cultural Identity as Articulation......Page 48
Genre......Page 50
Language......Page 51
II: Inventing Cultural Identities......Page 54
3. Wole Soyinka: "Race Retrieval" and Cultural Self-Apprehension......Page 56
Assimilative Wisdom and Period Dialectics......Page 58
History as Mythopoeic Resource......Page 62
The Cultural, the Political......Page 71
The Violence of Naming......Page 80
The Protean Essence......Page 82
5. Derek Walcott: Islands of History at a Rendezvous with a Muse......Page 106
History as Culture: The Romance of Adam......Page 110
Toward Inflammatory Dreams (for the New World Black)......Page 117
Author as Text and Character......Page 122
Coherent Deformation and Its Context......Page 124
6. Ntozake Shange: The Vengeance of Difference, or The Gender of Black Cultural Identity......Page 129
Combat Breathing......Page 133
"A Layin on of Hands"......Page 141
7. Subjectivities and Institutions......Page 152
Notes......Page 156
Bibliography......Page 184
A......Page 204
C......Page 205
H......Page 206
P......Page 207
T......Page 208
Z......Page 209