ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Adult Development and Aging

دانلود کتاب رشد و بزرگسالی بزرگسالان

Adult Development and Aging

مشخصات کتاب

Adult Development and Aging

ویرایش: Fifth 
نویسندگان: ,   
سری:  
ISBN (شابک) : 0534520669, 9780534520663 
ناشر: Wadsworth Publishing 
سال نشر: 2005 
تعداد صفحات: 609 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 11 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 52,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 7


در صورت تبدیل فایل کتاب Adult Development and Aging به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب رشد و بزرگسالی بزرگسالان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب رشد و بزرگسالی بزرگسالان

متن پرفروش کاوانا و بلانچارد فیلدز که در چارچوبی زیست روانی-اجتماعی نوشته شده است، سنین-مراحل خاص رشد و پیری بزرگسالان را پوشش می دهد. نویسندگان در پوشش بی‌نظیر خود از تحقیقات و نظریه‌های کنونی، پیوندهای واضحی بین تحقیق و کاربرد ترسیم می‌کنند. تمرکز کتاب بر "پیری مثبت" و دستاوردها و ضررهایی که افراد در بزرگسالی تجربه می کنند، آن را از رقبای خود متمایز می کند. این نسخه دارای نمونه های دنیای واقعی بیشتر و روندهای تحقیقاتی جدید است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Written within a biopsychosocial framework, Cavanaugh and Blanchard-Fields' best-selling text covers the specific ages-stages of adult development and aging. In its unparalleled coverage of current research and theory, the authors draw clear connections between research and application. The book's focus on "positive aging" and the gains and losses people experience across adulthood distinguish it from its competitors. This edition features more real-world examples and new research trends.



فهرست مطالب

Front Cover......Page 1
Title Page......Page 4
Copyright......Page 5
Contents ......Page 8
CHAPTER 1 Studying Adult Development and Aging......Page 19
Perspectives on Adult Development and Aging......Page 21
The Life-Span Perspective......Page 22
The Demographics of Aging......Page 23
Issues in Studying Adult Development and Aging......Page 29
Interrelations among the Forces: Developmental Influences......Page 31
Culture and Ethnicity......Page 32
The Meaning of Age......Page 33
Controversies in Development......Page 35
CURRENT CONTROVERSIES: DOES PERSONALITY IN YOUNG ADULTHOOD DETERMINE PERSONALITY IN OLD AGE?......Page 36
Measurement in Adult Development and Aging Research......Page 37
General Designs for Research......Page 39
Designs for Studying Development......Page 40
Conducting Research Ethically......Page 44
HOW DO WE KNOW? CONFLICTS BETWEEN CROSS-SECTIONAL AND LONGITUDINAL DATA......Page 45
Summary......Page 47
Key Terms......Page 50
Resources......Page 52
CHAPTER 2 Physical Changes......Page 53
Cellular Theories......Page 55
DISCOVERING DEVELOPMENT: WHY DO MOST PEOPLE THINK WE AGE?......Page 56
Implications of the Developmental Forces......Page 57
Changes in Skin, Hair, and Voice......Page 58
Changes in Mobility......Page 60
Psychological Implications......Page 63
Vision......Page 65
Hearing......Page 67
Somesthesia and Balance......Page 69
Taste and Smell......Page 71
HOW DO WE KNOW? IMPROVING BALANCE THROUGH TAI CHI......Page 72
Cardiovascular System......Page 73
Respiratory System......Page 76
The Reproductive System......Page 77
Female Reproductive System......Page 78
CURRENT CONTROVERSIES: HORMONE REPLACEMENT THERAPY......Page 79
Psychological Implications......Page 81
Central Nervous System......Page 82
Autonomic Nervous System......Page 85
Psychological Implications......Page 86
Social Policy Implications......Page 87
Summary......Page 88
Review Questions......Page 90
Key Terms......Page 91
Resources......Page 92
CHAPTER 3 Longevity, Health, and Functioning......Page 93
Average and Maximum Longevity......Page 95
DISCOVERING DEVELOPMENT: TAKE THE LONGEVITY TEST......Page 96
Genetic and Environmental Factors in Average Longevity......Page 97
Ethnic Differences in Average Longevity......Page 98
Gender Differences in Average Longevity......Page 99
Defining Health and Illness......Page 100
Quality of Life......Page 101
Changes in the Immune System......Page 102
Chronic and Acute Diseases......Page 104
The Role of Stress......Page 105
HOW DO WE KNOW? DEALING WITH STRESS IN KEY LIFE ROLES......Page 109
General Issues in Chronic Conditions......Page 110
Common Chronic Conditions......Page 111
Managing Pain......Page 117
Developmental Changes in How Medications Work......Page 119
Adherence to Medication Regimens......Page 120
A Model of Disability in Late Life......Page 122
Determining Functional Health Status......Page 124
What Causes Functional Limitations and Disability in Older Adults?......Page 125
Social Policy Implications......Page 127
Summary......Page 128
Review Questions......Page 130
Key Terms......Page 131
Resources......Page 132
CHAPTER 4 Clinical Assessment, Mental Health, and Mental Disorders......Page 133
Defining Mental Health and Psychopathology......Page 135
A Multidimensional Life-Span Approach to Psychopathology......Page 136
Ethnicity, Aging, and Mental Health......Page 137
Developmental Issues in Assessment and Therapy......Page 138
Areas of Multidimensional Assessment......Page 139
Factors Influencing Assessment......Page 140
Developmental Issues in Therapy......Page 141
The Big Three: Depression, Delirium, and Dementia......Page 142
Depression......Page 143
Delirium......Page 149
Dementia......Page 151
CURRENT CONTROVERSIES: GENETIC TESTS FOR DEMENTIA: DIFFICULT CHOICES......Page 158
HOW DO WE KNOW? WHAT'S MY NAME? MEMORY INTERVENTION IN ALZHEIMER'S DISEASE......Page 162
Anxiety Disorders......Page 164
Psychotic Disorders......Page 165
Substance Abuse......Page 167
Social Policy Implications......Page 168
Summary......Page 169
Key Terms......Page 171
Resources......Page 172
CHAPTER 5 Person-Environment Interactions and Optimal Aging......Page 173
Competence and Environmental Press......Page 175
The Congruence Model......Page 178
The Loss Continuum Concept......Page 179
Common Theoretical Themes and Everyday Competence......Page 180
Living In Long-Term Care Facilities......Page 181
Types of Long-Term Care Facilities......Page 182
Who Is Likely to Live in Nursing Homes?......Page 183
Characteristics of Nursing Homes......Page 184
Communicating with Residents......Page 187
HOW DO WE KNOW? HOW DO PEOPLE RESPOND TO PATRONIZING SPEECH?......Page 190
Decision-Making Capacity and Individual Choices......Page 191
New Directions for Nursing Homes......Page 192
A Framework for Maintaining and Enhancing Competence......Page 194
Health Promotion and Disease Prevention......Page 196
Lifestyle Factors......Page 198
Social Policy Implications......Page 200
Summary......Page 201
Key Terms......Page 203
Resources......Page 204
CHAPTER 6 Attention and Perceptual Processing......Page 205
The Information-Processing Model......Page 207
Sensory Memory......Page 208
Attention......Page 209
Selective Attention......Page 211
Divided Attention......Page 213
Sustained Attention......Page 214
Attentional Resources......Page 215
Speed of Processing......Page 217
Processing Speed......Page 218
What Causes Age-Related Slowing?......Page 219
CURRENT CONTROVERSIES: DECLINE IN PROCESSING SPEED: GENERAL SLOWING OR PROCESS-SPECIFIC SLOWING?......Page 220
Slowing Down How Much We Slow Down......Page 222
Driving and Accident Prevention......Page 223
Driving and Highway Safety as Information Processing......Page 224
HOW DO WE KNOW? EVALUATING THE DRIVING ABILITY OF OLDER ADULTS......Page 227
Home Safety and Accident Prevention......Page 228
Language Processing......Page 229
Language Comprehension and Sensory Systems......Page 230
Language Comprehension and Information Processing......Page 231
Summary......Page 233
Integrating Concepts in Development......Page 235
Resources......Page 236
CHAPTER 7 Memory......Page 237
Working Memory......Page 240
Long-Term Memory......Page 242
Remote Memory, or Autobiographical Memory......Page 245
Implicit Memory......Page 247
Sources of Age Differences in Memory......Page 248
Age Differences in Encoding versus Retrieval......Page 249
The Emerging Role of Automatic Retrieval......Page 251
Misinformation and Memory......Page 252
Memory for Discourse......Page 254
Text-Based Levels......Page 255
Situation Models......Page 256
HOW DO WE KNOW? THE INFLUENCE OF SOCIAL CONTEXT ON MEMORY PERFORMANCE......Page 257
Memory in Everyday Life......Page 258
Spatial Memory......Page 259
Memory for Pictures......Page 261
Self-Evaluations of Memory Abilities......Page 262
Age Differences in Metamemory......Page 263
The Role of Memory Self-Efficacy......Page 264
Age Differences in Memory Monitoring......Page 265
Clinical Issues and Memory Testing......Page 266
Memory and Mental Health......Page 267
Clinical Memory Tests......Page 268
Memory, Nutrition, and Drugs......Page 269
Training Memory Skills......Page 270
Individual Difference Variables in Memory Training......Page 274
Social Policy Implications......Page 275
Summary......Page 276
Review Questions......Page 278
Key Terms......Page 279
Resources......Page 280
CHAPTER 8 Intelligence......Page 281
Intelligence in Everyday Life......Page 283
The Big Picture: A Life-Span View......Page 284
Research Approaches to Intelligence......Page 286
Developmental Trends in Psychometric Intelligence......Page 287
The Measurement of Intelligence......Page 288
Age-Related Changes in Primary Abilities......Page 289
Secondary Mental Abilities......Page 291
Moderators of Intellectual Change......Page 294
CURRENT CONTROVERSIES: PROBLEMS IN DETECTING LIFESTYLE EFFECTS ON INTELLECTUAL FUNCTIONING......Page 298
Modifying Primary Abilities......Page 300
Piaget's Theory......Page 303
Going beyond Piaget: Postformal Thought......Page 306
Everyday Reasoning and Problem Solving......Page 312
Problem Solving......Page 313
Expertise......Page 316
HOW DO WE KNOW? THE ROLE OF EMOTIONALITY IN SOLVING REAL-LIFE PROBLEMS......Page 317
Wisdom......Page 319
Social Policy Implications......Page 322
Summary......Page 323
Review Questions......Page 324
Key Terms......Page 325
Resources......Page 326
CHAPTER 9 Social Cognition......Page 327
Social Judgment Processes......Page 329
Impression Formation......Page 330
Knowledge Accessibility and Social Judgments......Page 332
Social Knowledge Structures and Beliefs......Page 333
Understanding Age Differences in Social Beliefs......Page 334
Social Judgments and Causal Attributions......Page 336
Attributional Biases......Page 337
Motivation And Social Processing Goals......Page 339
Emotion as a Processing Goal......Page 340
Cognitive Style as a Processing Goal......Page 341
Content of Stereotypes......Page 342
Age Stereotypes and Perceived Competence......Page 344
Activation of Stereotypes......Page 345
Stereotype Threat......Page 347
CURRENT CONTROVERSIES: ARE STEREOTYPES OF AGING ASSOCIATED WITH LOWER COGNITIVE PERFORMANCE?......Page 348
Personal Control......Page 349
Control Strategies......Page 350
Some Criticisms Regarding Primary Control......Page 351
Collaborative Cognition......Page 352
Social Context and Memory......Page 353
Social Policy Implications......Page 354
Summary......Page 355
Review Questions......Page 356
Key Terms......Page 357
Resources......Page 358
CHAPTER 10 Personality......Page 359
Levels of Analysis and Personality Research......Page 361
Dispositional Traits Across Adulthood......Page 362
The Case for Stability: The Five-Factor Model......Page 363
Additional Studies of Dispositional Traits......Page 365
Critiques of the Five-Factor Model......Page 367
Conclusions about Dispositional Traits......Page 368
Personal Concerns and Qualitative Stages in Adulthood......Page 369
Jung's Theory......Page 370
Erikson's Stages of Psychosocial Development......Page 372
Loevinger's Theory......Page 377
Theories Based on Life Transitions......Page 379
Conclusions about Personal Concerns......Page 381
Life Narratives, Identity, and the Self......Page 382
McAdams's Life-Story Model......Page 383
Whitbourne's Identity Theory......Page 384
Self-Concept......Page 386
Possible Selves......Page 388
Religiosity and Spiritual Support......Page 390
HOW DO WE KNOW? VIEWS OF LIFE: WELL-BEING AND AGING......Page 391
Gender-Role Identity......Page 393
Social Policy Implications......Page 395
Summary......Page 396
Key Terms......Page 398
Resources......Page 399
CHAPTER 11 Relationships......Page 401
Friendships......Page 403
Love Relationships......Page 405
Violence in Relationships......Page 407
Lifestyles and Love Relationships......Page 411
Singlehood......Page 412
Cohabitation......Page 413
Gay Male and Lesbian Couples......Page 414
Marriage......Page 415
DISCOVERING DEVELOPMENT: WHAT KEEPS MARRIED COUPLES TOGETHER?......Page 418
Divorce and Remarriage......Page 420
Widowhood......Page 422
Family Dynamics and the Life Course......Page 423
Family Life Cycle and Intergenerational Relationships......Page 424
The Parental Role......Page 425
Becoming a Grandparent......Page 428
HOW DO WE KNOW? HOW DO YOU THINK YOUR CHILDREN TURNED OUT?......Page 429
Middle-Aged Adults Caring for Aging Parents......Page 434
Putting It All Together......Page 438
Summary......Page 439
Review Questions......Page 441
Key Terms......Page 442
Resources......Page 443
CHAPTER 12 Work, Leisure, and Retirement......Page 445
The Meaning of Work......Page 447
Occupational Choice......Page 449
Occupational Development......Page 451
Job Satisfaction......Page 455
HOW DO WE KNOW? PERIODICITY AND JOB SATISFACTION......Page 456
Gender Differences in Occupational Choice......Page 458
Women and Occupational Development......Page 459
Ethnicity and Occupational Development......Page 460
Bias and Discrimination......Page 461
Retraining Workers......Page 466
Occupational Insecurity and Job Loss......Page 467
Dual-Earner Couples......Page 468
The Dependent Care Dilemma......Page 469
Juggling Multiple Roles......Page 470
CURRENT CONTROVERSIES: DIVISION OF LABOR AND CONFLICT IN DUAL-EARNER COUPLES......Page 472
Types of Leisure Activities......Page 473
Consequences of Leisure Activities......Page 474
What Does Being Retired Mean?......Page 475
Why Do People Retire?......Page 476
DISCOVERING DEVELOPMENT: ARE YOU "RETIRED"?......Page 477
Planning for Retirement......Page 478
Adjustment to Retirement......Page 479
Interpersonal Ties......Page 480
Social Policy Implications......Page 482
Summary......Page 483
Review Questions......Page 485
Key Terms......Page 486
Resources......Page 487
CHAPTER 13 Dying and Bereavement......Page 489
Sociocultural Definitions of Death......Page 491
Legal and Medical Definitions......Page 493
Ethical Issues......Page 494
CURRENT CONTROVERSIES: DYING WITH DIGNITY AND ASSISTED SUICIDE......Page 495
Thinking About Death: Personal Aspects......Page 497
A Life Course Approach to Dying......Page 498
Dealing with One's Own Death......Page 499
Death Anxiety......Page 500
Creating a Final Scenario......Page 503
The Hospice Option......Page 504
A Life-Span View of Loss through Death......Page 506
Experiencing Grief......Page 508
Abnormal Grief Reactions......Page 511
Types of Loss and Grief......Page 512
HOW DO WE KNOW? FAMILY STRESS AND ADAPTATION BEFORE AND AFTER BEREAVEMENT......Page 513
Social Policy Implications......Page 516
Summary......Page 517
Key Terms......Page 519
Resources......Page 520
CHAPTER 14 Looking Ahead......Page 521
Demographic Trends and Social Policy......Page 523
Health Issues and Quality of Life......Page 524
Successful Aging......Page 525
Key Term......Page 527
Resources......Page 528
References......Page 530
Name Index......Page 588
Glossary/Subject Index......Page 600




نظرات کاربران