ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Computational Design: Technology, Cognition and Environments

دانلود کتاب طراحی محاسباتی: فناوری، شناخت و محیط

Computational Design: Technology, Cognition and Environments

مشخصات کتاب

Computational Design: Technology, Cognition and Environments

ویرایش: 1 
نویسندگان: , ,   
سری:  
ISBN (شابک) : 0367203065, 9780367203061 
ناشر: CRC Press 
سال نشر: 2021 
تعداد صفحات: 253 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 7 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 56,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 12


در صورت تبدیل فایل کتاب Computational Design: Technology, Cognition and Environments به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب طراحی محاسباتی: فناوری، شناخت و محیط نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب طراحی محاسباتی: فناوری، شناخت و محیط



ابزارهای طراحی محاسباتی جدید به سرعت تکامل یافته اند و در سال های اخیر به طور فزاینده ای در زمینه طراحی به کار گرفته شده اند و رسانه ها و رویکردهای طراحی سنتی را تحسین کرده و حتی جایگزین کرده اند. طراحی به عنوان فرآیند و محصول به دلیل ظهور و پذیرش این فناوری های جدید در حال تغییر هستند. درک و ارزیابی تأثیر این محیط‌های طراحی محاسباتی جدید بر طراحی و طراحان برای پیشبرد طراحی در زمینه معاصر مهم است. آیا این محیط های محاسباتی جدید از خلاقیت طراحی پشتیبانی می کنند یا مانع آن می شوند؟ چگونه آن ابزارها تفکر طراحان را تسهیل می کنند؟ چنین دانشی برای توسعه آینده فناوری های طراحی نیز مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که طراحی هرگز یک فرآیند مرموز و غیرقابل درک نیست، به عنوان مثال، یک دیدگاه کلی این است که فرآیند طراحی دارای یک مدل تجزیه و تحلیل-ترکیب-ارزیابی مشترک است، که طی آن طراحان بین فضاهای مسئله طراحی و راه حل تعامل دارند. درک تفکر طراحان در محیط های مختلف کلید طراحی تحقیق، آموزش و عمل است.

این کتاب بر روی محیط‌های طراحی محاسباتی نوظهور تمرکز دارد که تأثیر آنها بر طراحی و طراحان به طور جامع و سیستماتیک مورد مطالعه قرار نگرفته است. از سه بخش تشکیل شده است. تاریخچه و پیشرفت‌های اخیر فناوری‌های طراحی محاسباتی در بخش اول معرفی می‌شود. دسته‌های اصلی فناوری‌ها از ابزارهای طراحی و مدل‌سازی به کمک رایانه، برنامه‌نویسی بصری و ابزارهای برنامه‌نویسی برای طراحی الگوریتمی، تا رابط‌ها و پلتفرم‌های پیشرفته برای تعامل بین طراحان، بین طراحان و کامپیوترها و بین محیط مجازی و واقعیت فیزیکی. برای بررسی انتقادی تفکر طراحی، به‌ویژه در این محیط‌های طراحی محاسباتی جدید، رویکردهای رسمی برای مطالعه تفکر طراحی و شناخت طراحی در قسمت دوم معرفی و مقایسه شده‌اند که بر اساس ادبیات و مطالعات دهه 70 تا عصر حاضر است. بخش سوم کتاب را با بررسی تأثیر فن‌آوری‌های طراحی محاسباتی مختلف بر طراحی و طراحان، با استفاده از یک سری مطالعات موردی که توسط تیم نویسنده بر روی همکاری نزدیک آنها در پنج سال گذشته انجام شده، به پایان می‌رساند. این کتاب بینش‌های جدیدی را در مورد تفکر طراحان در محیط‌های طراحی محاسباتی در حال تکامل ارائه می‌کند، که به طور انتقادی و سیستماتیک در ادبیات فعلی مورد مطالعه و گزارش قرار نگرفته‌اند.

این کتاب برای محققان طراحی، مربیان و دانشجویان، متخصصان و مشاوران حرفه ای و همچنین افرادی که به طور کلی به طراحی محاسباتی علاقه مند هستند، در نظر گرفته شده است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

New computational design tools have evolved rapidly and been increasingly applied in the field of design in recent years, complimenting and even replacing the traditional design media and approaches. Design as both the process and product are changing due to the emergence and adoption of these new technologies. Understanding and assessing the impact of these new computational design environments on design and designers is important for advancing design in the contemporary context. Do these new computational environments support or hinder design creativity? How do those tools facilitate designers’ thinking? Such knowledge is also important for the future development of design technologies. Research shows that design is never a mysterious non-understandable process, for example, one general view is that design process shares a common analysis-synthesis-evaluation model, during which designers interact between design problem and solution spaces. Understanding designers’ thinking in different environments is the key to design research, education and practice.

This book focuses on emerging computational design environments, whose impact on design and designers have not been comprehensively and systematically studied. It comprises three parts. The history and recent developments of computational design technologies are introduced in Part I. The main categories of technologies cover from computer-aided drafting and modelling tools, to visual programming and scripting tools for algorithmic design, to advanced interfaces and platforms for interactions between designers, between designers and computers, and between the virtual environment and the physical reality. To critically explore design thinking, especially in these new computational design environments, formal approaches to studying design thinking and design cognition are introduced and compared in Part II, drawing on literature and studies from the 70s to the current era. Part III concludes the book by exploring the impact of different computational design technologies on design and designers, using a series of case studies conducted by the author team building on their close collaboration over the past five years. The book offers new insights into designers’ thinking in the rapidly evolving computational design environments, which have not been critically and systematically studied and reported in the current literature.

The book is meant for design researchers, educators and students, professional practitioners and consultants, as well as people who are interested in computational design in general.



فهرست مطالب

Cover
Title Page
Copyright Page
Acknowledgements
Preface
Contents
1. Introduction
	1.1. Computational design
	1.2. Design technology, cognition and design environment
	1.3. Summary of chapters
	1.4. Context for the book
2. Emergent Technologies in Computational Design
	2.1. Introduction
		2.1.1. History of CAD
		2.1.2. Evolution of digital modelling devices
		2.1.3. Evolution of CAD software and hardware
	2.2. Parametric and generative design
		2.2.1. Key concepts and characteristics of generative design
		2.2.2. Major generative design systems
		2.2.3. Key concepts in parametric design
		2.2.4. History and application of parametric design
	2.3. Presence and telepresence, virtual and real worlds
		2.3.1. Telepresence
		2.3.2. Augmented Reality
		2.3.3. Virtual Reality
	2.4. Conclusion
3. Understanding Design Cognition in Computational and Generative Design
	3.1. Design cognition
		3.1.1. Design thinking
		3.1.2. Design problems and design solutions
		3.1.3. Design creativity
	3.2. Formal approaches to studying design cognition
		3.2.1. Protocol analysis
		3.2.2. Biometric approaches to studying design cognition
	3.3. Design cognition in the computational design environment
		3.3.1. Computational thinking and design thinking
		3.3.2. Design cognition in the computational environment
		3.3.3. Design cognition in the Parametric Design Environment (PDE)
	3.4. Conclusion
4. Cognitive Impacts and Computational Design Environments
	4.1. Introduction
	4.2. Case study 1: Designers’ behaviour in parametric and geometric design environments
		4.2.1. Research design
		4.2.2. Result 1: Design issues and processes
		4.2.3. Result 2: Designers’ cognitive effort
		4.2.4. Result 3: Design patterns
		4.2.5. Result 4: Co-evolution process in parametric design
	4.3. Case study 2: Cognitive studies of design collaboration in a virtual environment
		4.3.1. Collaborative design studies and technologies
		4.3.2. Experiments and coding scheme
		4.3.3. Protocol analysis results and discussion
	4.4. Case study 3: A biometric approach to analysing cognitive behaviour in a CAD environment
		4.4.1. Experiment
		4.4.2. Results
	4.5. Case study 4: Implementing rules in design, using generative design grammars
		4.5.1. Design grammars
		4.5.2. The conceptual framework of generative design grammars
		4.5.3. Design rules
		4.5.4. Designing a virtual gallery
	4.6. Case study 5.1: Generating new design instances of an existing style using computational analysis
		4.6.1. Stage 1: Syntactical derivation
		4.6.2. Stage 2: Parametric generation
		4.6.3. Stage 3: Fractal analysis
	4.7. Case study 5.2: Transparency and mystery in traditional Chinese private gardens
		4.7.1. Pedestrian accessibility convex map analysis
		4.7.2. Visual accessibility based isovist analysis
		4.7.3. Hypothesis framing
		4.7.4. Exploration of Yuyuan Garden’s transparency and mystery
	4.8. Case study 6: Creativity in a parametric design environment
		4.8.1. Research design
		4.8.2. Analysis of results
	4.9. Conclusion
5. Conclusion
	5.1. A conceptual model
	5.2. Looking into the future of computational design
		5.2.1. Design technology: Implications and future developments
		5.2.2. Design cognition: Implications and future developments
		5.2.3. Design environment: Implications and future developments
	5.3. Conclusion
Appendix: Coding Example for Case Study 1
Appendix of Images Sources
Index




نظرات کاربران