دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Manfred Pfister. Ralf Hertel
سری:
ISBN (شابک) : 9042023147, 9781435615441
ناشر: Rodopi
سال نشر: 2007
تعداد صفحات: 329
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 3 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Performing National Identity: Anglo-Italian Cultural Transactions. (Internationale Forschungen Zur Allgemeinen & Vergleichenden Literaturwissenschaft) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب انجام هویت ملی: معاملات فرهنگی انگلیسی-ایتالیایی. (Internationale Forschungen Zur Allgemeinen & Vergleichenden Literaturwissenschaft) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
هویت ملی جوهر نژادی یا سرزمینی به طور طبیعی داده شده یا مورد تایید متافیزیکی نیست که فقط باید در متون گفتمانی مفهوم یا بیان شود. از آن بیرون میآید، شکل میگیرد و دائماً در اجراهای فردی و جمعی تعریف و بازتعریف میشود. در اجراها از سناریوهای تعاملات روزمره گرفته تا «نمایشهای فرهنگی» مانند مسابقات، جشنوارهها، تظاهرات سیاسی یا ورزشی، تا اجراهای هنری موسیقی، رقص، تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی و آشپزی و رسانههای جدیدتر. -هویت فرهنگی و حس ملی شکل گرفته است. هویت ملی جوهری نیست که فرد با آن متولد می شود، بلکه چیزی است که در اجرا و از طریق اجرا به دست می آید. در اینجا به ویژه اجراها و مبادلات بین فرهنگی مهم است، و آن نه تنها در بعد استعماری و پسااستعماری، که در آن جنبه های اجرایی قبلاً در نظر گرفته شده است، بلکه در معاملات درون اروپا نیز. «انگلیسی بودن» یا «انگلیسی بودن» و ایتالیایی بودن؟، موضوع این گلچین، هم در درون هر فرهنگ و مهمتر از آن در اجراهای مشترک تفاوت در آن سوی مرزهای فرهنگی روی صحنه می رود. انجام تفاوت تفاوت هایی را برجسته می کند که «تفاوت ایجاد می کنند». بین خطوط مرزی خود و سایر مرزها که مدام در حال ترسیم و مذاکره مجدد هستند، خطی می کشد و بی ثبات و در حال تغییر باقی می مانند.
National identity is not some naturally given or metaphysically sanctioned racial or territorial essence that only needs to be conceptualised or spelt out in discursive texts; it emerges from, takes shape in, and is constantly defined and redefined in individual and collective performances. It is in performances-ranging from the scenarios of everyday interactions to 'cultural performances' such as pageants, festivals, political manifestations or sports, to the artistic performances of music, dance, theatre, literature, the visual and culinary arts and more recent media-that cultural identity and a sense of nationhood are fashioned. National identity is not an essence one is born with but something acquired in and through performances. Particularly important here are intercultural performances and transactions, and that not only in a colonial and postcolonial dimension, where such performative aspects have already been considered, but also in inner-European transactions. 'Englishness' or 'Britishness' and Italianit?, the subject of this anthology, are staged both within each culture and, more importantly, in joint performances of difference across cultural borders. Performing difference highlights differences that 'make a difference'; it 'draws a line' between self and other-boundary lines that are, however, constantly being redrawn and renegotiated, and remain instable and shifting.
Performing National Identity: Anglo-Italian Cultural Transactions......Page 4
Contents......Page 6
Introduction: Performing National Identity......Page 10
1. Early Modern Literary Exchanges......Page 30
‘Stripping up his sleeves like some juggler’: Giordano Bruno in England, or, The Philosopher as Stylistic Mountebank......Page 32
‘Mine Italian brain ’gan in your duller Britain operate most vilely’: Cymbeline and the Deconstruction of Anglo-Italian Differences......Page 46
2. Italian and English Art in Dialogue......Page 64
Inigo Jones and the Reform of Italian Art......Page 66
‘Made in Italy’: Sculpture and the Staging of National Identities at the International Exhibition of 1862......Page 76
3. Travelling Images......Page 102
Italianised Byron—Byronised Italy......Page 104
Elizabeth Barrett Browning’s Italian Poetry: Constructing National Identity and Shaping the Poetic Self......Page 124
The ‘Bella Italiana’ and the ‘English Rose’: Reflections on Two National Typologies of Feminine Beauty......Page 138
4. Political Negotiations......Page 158
Sex, Lies, and Celluloid: That Hamilton Woman and British Attitudes towards the Italians from the Risorgimento to the Second World War......Page 160
Italian Culture versus British Pragmatics: The Maltese Scenario......Page 172
Gramsci’s Notion of the ‘Popular’ in Italy and Britain: A Tale of Two Cultures......Page 180
Personal Memory / Cultural Memory: Identity and Difference in Scottish-Italian Migrant Theatre......Page 198
5. Contemporary Mediations......Page 214
The Theatre of the World: British-Italian Identities on the Tourism Stage......Page 216
Bias and Stereotypes in the Media: The Performance of British and Italian National Identities......Page 222
Re-locating Shakespeare: Cultural Negotiations in Italian Dubbed Versions of Romeo and Juliet......Page 236
Something to Declare: Italian Avengers and British Culture in La ragazza con la pistola and Appuntamento a Liverpool......Page 250
English Fans and Italian Football: Towards a Transnational Relationship......Page 266
Selling England (and Italy) by the Pound: Performing National Identity in the First Phase of Progressive Rock: Jethro Tull, King Crimson, and PFM1......Page 288
Zuppa Inglese and Eating Up Italy: Intercultural Feasts and Fantasies......Page 308
Notes on Contributors......Page 324