دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: C. von Hofsten and K. Rosander (Eds.)
سری: Progress in Brain Research 164
ISBN (شابک) : 9780080553436, 0444530169
ناشر: Elsevier Science
سال نشر: 2007
تعداد صفحات: 467
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 11 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب From Action to Cognition به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب از عمل تا شناخت نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
شواهد گسترده نوروفیزیولوژیک و عصب روانشناختی نشان می دهد که ادراک، عمل و شناخت ارتباط نزدیکی در مغز دارند و به موازات یکدیگر رشد می کنند. بنابراین، ادراک، شناخت و عملکرد اجتماعی همه در کنش های کودک لنگر انداخته اند. اعمال، انگیزه ها، مشکلاتی که باید حل شوند و محدودیت ها و امکانات بدن و سیستم حسی-حرکتی کودک را منعکس می کند. مغز در حال رشد تجربیاتی را انباشته می کند که به دانش مورد استفاده در برنامه ریزی اقدامات آینده تبدیل می شود. چنین دانشی در دسترس است، زیرا رویدادها توسط قوانین و مقررات اداره می شوند. جلد حاضر همه این جنبهها را در مورد چگونگی ارتباط عمل و شناخت در توسعه مورد بحث قرار میدهد.
Extensive neurophysiological and neuropsychological evidence show that perception, action, and cognition are closely related in the brain and develop in parallel to one another. Thus, perception, cognition, and social functioning are all anchored in the actions of the child. Actions reflect the motives, the problems to be solved, and the constraints and possibilities of the child's body and sensory-motor system. The developing brain accumulates experiences which it translates into knowledge used in planning future actions. Such knowledge is available because events are governed by rules and regularities. The present volume discusses all these aspects of how action and cognition are related in development.
Content:
Contributors
Pages v-vii
Preface
Page ix
Acknowledgment
Page xi
Unaltered development of the archi- and neocortex in prematurely born infants: genetic control dominates in proliferation, differentiation and maturation of cortical neurons Review Article
Pages 3-22
Hajnalka Ábrahám, Béla Veszprémi, Éva Gömöri, Krisztina Kovács, András Kravják, László Seress
Subcortical regulation of cortical development: some effects of early, selective deprivations Review Article
Pages 23-37
Giorgio M. Innocenti
The mirror-neurons system: data and models Review Article
Pages 39-59
Laila Craighero, Giorgio Metta, Giulio Sandini, Luciano Fadiga
Apraxia: a review Review Article
Pages 61-83
Biljana Petreska, Michela Adriani, Olaf Blanke, Aude G. Billard
Effects of early visual deprivation on perceptual and cognitive development Review Article
Pages 87-104
Daphne Maurer, Catherine J. Mondloch, Terri L. Lewis
Visual tracking and its relationship to cortical development Review Article
Pages 105-122
Kerstin Rosander
Visual and visuocognitive development in children born very prematurely Review Article
Pages 123-149
Janette Atkinson, Oliver Braddick
Development of brain mechanisms for visual global processing and object segmentation Review Article
Pages 151-168
Oliver Braddick, Janette Atkinson
How face specialization emerges in the first months of life Review Article
Pages 169-185
Francesca Simion, Irene Leo, Chiara Turati, Eloisa Valenza, Beatrice Dalla Barba
The early development of visual attention and its implications for social and cognitive development Review Article
Pages 187-209
Sabine Hunnius
Visual constraints in the development of action Review Article
Pages 213-225
Geert Savelsbergh, Simone Caljouw, Paulion van Hof, John van der Kamp
Object and event representation in toddlers Review Article
Pages 227-235
Rachel Keen, Kristin Shutts
Learning and development in infant locomotion Review Article
Pages 237-255
Sarah E. Berger, Karen E. Adolph
Core systems in human cognition Review Article
Pages 257-264
Katherine D. Kinzler, Elizabeth S. Spelke
Taking an action perspective on infant's object representations Review Article
Pages 265-282
Gustaf Gredebäck, Claes von Hofsten
Infants’ perception and production of intentional actions Review Article
Pages 285-301
Petra Hauf
The role of behavioral cues in understanding goal-directed actions in infancy Review Article
Pages 303-322
Szilvia Biro, Gergely Csibra, György Gergely
Seeing the face through the eyes: a developmental perspective on face expertise Review Article
Pages 323-339
Teodora Gliga, Gergely Csibra
Past and present challenges in theory of mind research in nonhuman primates Review Article
Pages 341-353
Josep Call
Infancy and autism: progress, prospects, and challenges Review Article
Pages 355-383
Mayada Elsabbagh, Mark H. Johnson
Children–robot interaction: a pilot study in autism therapy Review Article
Pages 385-400
Hideki Kozima, Cocoro Nakagawa, Yuriko Yasuda
Sensorimotor coordination in a “baby” robot: learning about objects through grasping Review Article
Pages 403-424
Lorenzo Natale, Francesco Orabona, Giorgio Metta, Giulio Sandini
Emergence and development of embodied cognition: a constructivist approach using robots Review Article
Pages 425-445
Yasuo Kuniyoshi, Yasuaki Yorozu, Shinsuke Suzuki, Shinji Sangawa, Yoshiyuki Ohmura, Koji Terada, Akihiko Nagakubo
Index
Pages 447-450